Datorspelsproduktion, 7,5 Högskolepoäng

Fakta 2012/13

Det här är katalogen för 2012/13, du kan också gå till 2013/14, 2014/15

Behörighet

Grundläggande behörighet

Utbildningsnivå

Grundnivå

Fördjupningskod

G1N

Urval

Betyg och högskoleprov


Kursen syftar till att studenten ska få kunskap i hur datorspelsutveckling organiseras och genomförs.

I kursen studeras de olika produktionsstegen, deras interna och externa beroenden och leveranser. I kursen får du lära dig att planera och budgetera för ett mindre spelprojekt. samt tillhörande projektdokumentation.


Kursgivare
Institutionen för konst, kommunikation och lärande

Vill du veta mer om utbildningens innehåll?
Arash Vahdat, arash.vahdat@ltu.se, 0910-58 53 47

Fristående kurstillfällen

Anmälningskod: LTU-33337
Sista ansökningsdag: 2012-08-15
Starttermin: Vår 2013
Veckor: v04 2013 - v23 2013
Studietakt: 25%
Studietid: Dagtid
Undervisningsform: Internetbaserad distans
Språk: Engelska
Ort: Ortsoberoende
Sammankomster: 0 obligatoriska 0 icke obligatoriska
Genomförande: För dig som läser kursen på distans är den helt webbaserad och innehåller inga fysiska träffar. Du måste ha tillgång till dator och Internetuppkoppling.

 

Publicerad: 7 november 2013

Luleå tekniska universitet