Boende och studentliv

Vid Luleå tekniska universitet finns 16 000 studenter. Vi finns på fem platser. Luleå, Piteå, Skellefteå och Kiruna. Universitetet har även ansvaret för utbildningarna vid den anrika Bergsskolan i Filipstad.

Fester och andra sociala aktiviteter är en viktig del av din studenttid. STUK är studenternas eget uteställe i Luleå. På campus i Kiruna, Piteå, Skellefteå och Filipstad är det kårerna som ordnar utelivet. Skidresor, föreningar och fester med korridorskompisar är andra sätt att ha trevligt på.

I vänstermenyn får du ett smakprov på några olika aktiviteter som gör din studietid på LTU ännu trevligare. Där kan du också läsa om hur du söker bostad.

Studentlivet enligt våra bloggare

Nusa Lembongan, Nusa Ceningan 🏝

isgran 24 timmar sedan Idag tog vi semester från semestern på Bali och tog båten ut till Nusa Lembongan! Bästa valet någonsin! Vi hade först planer på att åka till Gili Islands men är så nöjda med att vi valde som vi gjorde. Det var rena rama paradiset! Väl framme hyrde vi en ... - Läs hela inlägget här

Kuta Beach, Bali 🏝

isgran 2 dagar sedan Idag har vi haft en riktig slappedag till skillnad från de andra dagarna vi spenderat på Bali! Då det skulle vara superfint väder så bestämde vi oss för att spendera dagen vid stranden och havet. Lunchen bestod av kokosnöt och ananas, sötaste lilla damen ... - Läs hela inlägget här

Simmat med delfiner, Bali 🐬☀️

isgran 3 dagar sedan Vaknade av alarmet i morse, och Maria som har dille på att kolla vädret just nu gjorde ju såklart just det precis när vi vaknat. När hon kollat x antal sidor, i vanlig ordning utbrister ett "FAN" - med en förklaring att det inte alls skulle vara så bra ... - Läs hela inlägget här

Risterrass, tempel och vattenfall

isgran 4 dagar sedan Idag hade vi planerat in att besöka staden Ubud. Vi hyrde en taxichaufför som körde oss dit vi ville under hela dagen så vi hann med att se tempel, promenera till risterassen och en av mina stora drömmar gick i uppfyllelse - jag fick äntligen bada i ett ... - Läs hela inlägget här

Waterbom, Bali 💦

isgran 5 dagar sedan Dagen har spenderats på världens näst bästa vattenpark, Waterbom! Tänka sig att det kan vara så galet roligt att åka vattenrutschkana 😅Vi vart kvar till de sista minutrarna innan stängning! Så värt.Passade på att käka i södra delen av Kuta, på en riktigt ... - Läs hela inlägget här

Gröna Lund - konsert med Syster Sol

Nicole Lejdeby 6 dagar sedan Var på Syster Sol på grönan med storasyrran! :)  namnam sockervadd!Så åkte vi Insane också med lite grönankuponger jag hade kvar sen typ 7 år sedan haha?!Kalifa kom ut med Syster Sol tillåten Kontakt! :D

Hejhej Bali🌏

isgran 6 dagar sedan Vakna upp på en helt annan sida av världen, från lite söder om polcirkeln till lite söder om ekvatorn! Vi har begett oss till det asiatiska paradiset Bali 🌴 Bor på ett underbart fint hotell som serverar inget mindre än Vegemite till frukost, det är ju ... - Läs hela inlägget här

Destination reached

isgran 7 dagar sedan Nu är vi framme! Vart inte det lättaste att hitta våra namn bland alla chaufförer, men nu har vi nått hotellet! - Läs hela inlägget här

Nu; Doha, Qatar

isgran 1 vecka sedan Efter 6h är vi framme i Doha, och förbereder oss inför ytterligare 10h i luften! Snaaaaart framme, inbillar jag mig iallafallen 🙈 - Läs hela inlägget här

Next stop; Arlanda

isgran 1 vecka sedan Har bara några timmar kvar, tills jag möter upp Maria på Arlanda och vi 22.40 påbörjar vår 18.5h långa flygresa! JAG ÄR TAGGAD! - Läs hela inlägget här

Hej mitt livs första semester!

isgran 1 vecka sedan Känslan var magisk när jag idag 14.30 dansade ut ur fabriken i Mellansel. Jag har nämligen mitt livs första semester framför mig! Alla tidigare år har jag jobbat som mest under perioden då alla andra går på semester men nu, i år är det minsann min tur ... - Läs hela inlägget här

Läs mer »

Spenderar sista dagen på stranden

Nicole Lejdeby 2 veckor sedan Fick träffa Stephi som också jobbade med oss i NZ! Stephi till höger och hennes syrra till vänster var otroligt lika. Dennis såg knappt skillnad vilket vi hade väldigt roligt åt för att han blev så chockad ibland :DGjorde lunch till stranden! NAM NAM!Detta är en turiststrand vid en camping, otroligt många tyskar där. Det var fullare ...

Florens

Nicole Lejdeby 2 veckor sedan Vi tog ett tåg in till Florens över en dag. Hittade lite rolig streetart.Fanns statyer av alla gamla kända italienare.Sen försökte vi hitta någonstans att bada, gick till två olika pooler men en var stängd för allmänheten och nästa vi gick till tog endast cash och de hade obligatoriskt att ha badmössa. Då hade vi vandrat runt i 4...

Venedig

Nicole Lejdeby 2 veckor sedan Vandrade igenom Venedig! Här var det ganska roligt. Vi gick random ut i en liten gång (bilden ovan) och kom ut på en liten brygga. Sen kom två båtar samtidigt och skulle lasta av och på grejjer. Så då fick i stå kvar där och försökta flytta runt oss eftersom vi inte kunde gå tillbaka ut i gången. Italienarna verka...

Torbole

Nicole Lejdeby 2 veckor sedan Torbole var fantastiskt fint. Reunion med både Laura och Martina! Så himla kul att träffa dem igen!Älskar loggan på denna restaurang. Italienare kan pizzor alltså! Alla pizzor i Sverige, även de godaste, kan ju bara slänga sig i väggen efter dessa äkta italienska pizzor! Ren "Matorgasm" så att säga. (Det underbara var att v...

Italien, Verona

Nicole Lejdeby 3 veckor sedan Reunion med Laura som vi jobbade med i Nya Zealand förra sommaren! :)Det här är Romeo och Julias plats! Här fick man skriva kärlekshälsningar.

Scott

Nicole Lejdeby 3 veckor sedan Jobbade för Scott två dagar med att dela ut ballonger och sprida glädje! Det var triathlon i Stockholm där Scott är en sponsor.

Coldplay!

Nicole Lejdeby 3 veckor sedan Var på Coldplay konsert i Friends arena! Helt underbart! Har sett dem 3 gånger nu, två gånger tidigare på stadion vilket också var helt fantastiskt.

Födelsedag & sommarfest

isgran 3 veckor sedan I torsdags blev jag inringd till tandis och fick tid att operera ut en av de förbannade visdomständerna. Då den låg så illa och växte horisontellt har den orsakat mindre trevlig värk på tok för länge, gissa om jag dansade av lycka när jag fick tiden. ... - Läs hela inlägget här

Läs mer »

De sägs att man blir som man umgås

isgran 4 veckor sedan Och då kan jag ju skylla umgänget på att jag har blivit smått galen! Eller ja, att gå upp för att i 12°C kl 06.30 simma innan jobbet - skulle jag säga är galet för att vara mig. Tur att vattnet var varmare än luften! Känslan nu är helt underbar dock, ... - Läs hela inlägget här

Sidansvarig och kontakt: Studenttorget

Publicerad: 29 april 2014

Uppdaterad: 23 juni 2016

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vår forskning bedrivs i nära samarbete med företag som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,6 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 800 anställda och 15 000 studenter.

Luleå tekniska universitet • 971 87 Luleå • Orgnr: 202100-2841 • Telefon: 0920 49 10 00 • Fax: 0920 49 13 99 • Studenttorget: 0920-49 20 00
E-post allmänna ärendenFrågor om studier • Om webbplatsen  • © Luleå tekniska universitet 2016