Studentlivet enligt våra bloggare

Sista tiden i Skellefteå

Garn Creations » Blogg 2 dagar sedan Så börjar den riktiga avrundningen, sommarkursen är inne på sina sista dagar, ecrochét är sedan länge färdig och vi börjar bli klara med våra egna projekt. Väskorna har börjat packas och två lärorika, intensiva, ibland jobbiga men givande år på väg mot sitt slut. Kännslorna är kluvna d&...

Lite mer semesterbilder

Stenklumpens historia 2 dagar sedan Hej! Nu sitter jag hemma i mamma och pappas ”stuga” utanför Västerås efter att förvånande nog kommit med det väldigt fulla planet hem från Dubai på första försöket igår. Kan min rese-otur ha vänt?! Kan ju iallafall drömma, haha… I tisdags hann vi med ännu mer än öknen på morgonen och bes&...

Ledig dag: mysdag!

isgran 4 dagar sedan Igår hade vi en riktig mamma-dotter-dag på min lediga dag! Mamma överraskade med att ha bokat frisörtid åt oss båda samtidigt :)Som vanligt så vart jag lagom nervös innan...Körde en olaplex-inpackning också, kunde inte låta bli!Och som väntat blev det ... - Läs hela inlägget här

Tisdag, i sin ordning

isgran 5 dagar sedan Lunchdejt med min bästa Bälla! Peccorino levererade som vanligt. Och tydligen har jag varit snäll med! Underbaraste när man kommer hem till dukat bord med champagne, mitt favoritvin some zin, pizza och paket!  - Läs hela inlägget här

Sand, sand, sand.

Stenklumpens historia 5 dagar sedan Nu börjar semestern närma sig sitt slut och med min vanliga tur ser det fullt ut på flygplanen hemåt precis då jag vill åka, så jag ska hålla alla tummar och tår för att jag får plats på något flyg till Europa de kommande dagarna. The joy of stand-by tickets -.- Idag har vi varit på Dragon Mart […]

Läs mer »

Waterpark + GoPro = Awesome!

Stenklumpens historia 6 dagar sedan Hej! I vanlig ordning blir det inte mycket sitta vid datorn här i Dubai, och nu när jag har Johanna med mig gör vi saker mest hela tiden, därav avsaknaden av inlägg! Vi har hunnit göra en hel del grejer, t.ex. bada i poolen och vid stranden, besöka Burj Khalifa och idag har vi varit på […]

Fixar-pappsen

isgran 1 vecka sedan Se så fint pappa fixat! Nu har jag äntligen min egen nyckel hem, och ingen ska kunna sno den obemärkt ;) - Läs hela inlägget här

”Semester”, eller nåt.

New School 1 vecka sedan Än så länge har jag haft en mycket trevlig sommar – Lite jobb, mycket ledigt. Som tur är så kan man ha väldigt kul med enkla medel. Midsommaraftonen spenderade vi på fyra hjul. Här i Luleå har vi en väldigt fin skejtpark. (Jag bor bara 200 meter därifrån.) Och så länge man har en bräda […]

Skön dag

isgran 2 veckor sedan En annorlunda jobbdag idag, inte jag som hade främsta ansvaret för förbutiken och kunde därmed fixa med allt annat som behövs göras :) Nu är mina beställningar gjorda för nästa vecka!Så när jag gick hem vid två var det flera som undra ifall allt stod ... - Läs hela inlägget här

Ensamlunch

isgran 2 veckor sedan Utnyttjar min lunchtimme till fullo i min ensamhet på Peccorino! Hög mysfaktor :) - Läs hela inlägget här

sommarkurs

Inside Gscept 2 veckor sedan Det här blir ett av mina sista inlägg. Har gått sommarkursen på LTU vilket har varit helt galet lärorikt. Lätt bästa kursen under mina tre år här!  Nu ska jag börja på ett häst echorche tjo!

Dubai bound!

Stenklumpens historia 2 veckor sedan Så var det dags för semester! Flyger i sällskap med mamma (vilket inte händer ofta) och Johanna som äntligen ska få se allt skumt jag snackat om genom alla år :D Ska bli skönt att komma hem till Dubai ett tag, även om det är på sommaren och kommer vara runt stekiga 43 grader varmt. […]

Sveriges sommarpärla - TYLÖSAND

isgran 2 veckor sedan Jajjemän, här kommer resten av min mini-semester till Tylösand!Innan vi la oss på stranden så käkade vi lunch på Leffes bar & grill! Deras hamburgare var helt underbara! Väl framme på stranden var vi inte sena med att skåla! Oturligt nog valde jag glaset ... - Läs hela inlägget här

Redo för stranden!

isgran 3 veckor sedan Systrarna Persson på äventyr! - Läs hela inlägget här

På äventyr med lillasyster!

isgran 3 veckor sedan Har precis checkat in, känner på mig att vi kommer trivas här!Nu inväntar vi lite käk, innan vi intar stranden!  - Läs hela inlägget här

Jordgubbsplockning

isgran 3 veckor sedan Första lediga dagen av två lediga dagar i rad denna veckan. Det händer bara en gång på hela sommaren så det är värt att firas! Idag har jag & mammis vart en sväng till Hässleholm för att hämta ut mitt nya pass, jag må se ut som en seriemördare men det är ... - Läs hela inlägget här

Sommaren i City!

isgran 3 veckor sedan Så är det!  - Läs hela inlägget här

AW & lunch!

isgran 3 veckor sedan Om det är någon som tittar in här för att de blivit antagna till LTU vill jag bara säga GRATTIS! Ett riktigt stort grattis, jag minns dagen då jag blev antagen som om det var igår. Lite skraj var man allt, men jag lovar att det kommer utan tvekan bli den ... - Läs hela inlägget här

Kantarellpremiär

isgran 4 veckor sedan Det var tänkt att jag skulle börja dagen med en löptur men fick telefon-sällskap på ena hållet och under tiden jag gick hittade jag så med kantareller att jag till sist fick ta av mig tröjan för att ha något att lägga dem i. Så det blev en längre ... - Läs hela inlägget här

Läs mer »

PowerMeet, födelsedagsfirande och så hem igen

Stenklumpens historia 4 veckor sedan Aha, förbättring! Det har bara gått en vecka sen jag skrev sist! Det kan ta lite tid men snart nog är jag igång med mer regelbundna uppdateringar. :) Onsdag förra veckan flög jag ner till Västerås, och lo and behold, planet var bara litegrann försenat att lyfta på vägen ner (men kom ikapp tidtabellen under flygningen) […]

Sidansvarig och kontakt: Studenttorget

Publicerad: 29 april 2014

Uppdaterad: 8 maj 2015

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden.
Vår forskning bedrivs i nära samarbete med företag som Bosch, Ericsson, Scania, LKAB, SKF och ledande internationella universitet.
Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,6 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 700 anställda och 16 000 studenter.

Luleå tekniska universitet • 971 87 Luleå • Orgnr: 202100-2841 • Telefon: 0920 49 10 00 • Fax: 0920 49 13 99 • Studenttorget: 0920-49 20 00
E-post allmänna ärendenFrågor om studier • Om webbplatsen  • © Luleå tekniska universitet 2015