Forskningsprojekt inom industriell marknadsföring
Pågående projekt
-
Krisdriven innovation: Från reaktiva åtgärder till nya hållbara turismtjänster i pandemins spår
Corona-pandemin innebar svåra konsekvenser för besöksnäringen, men förde också med sig en möjlighet att ställa om och testa nya idéer. Nya tjänster, ofta digitala, har snabbt tagits fram till följd av förändrade kundbeteenden, men frågan är hur lärdomar från detta kan utgöra grunden för innovativa, ...
Avslutade projekt
-
VoxDuell
Karaoke i mobilen? Ja, inom VoxDuell-projektet, som genomfördes 2009-2010, utvecklades en prototyp a...
-
MeMo
I projektet MeMo, som pågick 2008-2010, studerades affärsmodeller för mobila tjänster. En meta-affär...
-
Kundfokus för ökad användning av offentliga e-tjänster
Hur kan kommuner och myndigheter öka användningen av sina e-tjänster? I detta projekt, som pågick 20...
-
EKO – Effektiv kommunikation vid kris
Hur ska kommunen nå så många som möljligt, så fort som möjligt, om kranvattnet blir odrickbart? Måle...
-
DIGIVÄX - Digitala strategier för tillväxt i besöksnäringen
Hur kan besöksnäringen i Norrbotten arbeta med digitala kanaler för att informera, kommunicera och i...
-
Morgondagens turist – Hur ska besöksnäringen bemöta e-generationen?
Den teknikvana e-generationen är redan här – men dessa unga människor utgör också framtidens turiste...
-
Kundens kanal(k)val – Hur ska handeln möta kundbehov i digitala kanaler?
Den ökande e-handeln och kunders förändrade beteenden innebär många olika utmaningar för handelsföre...
-
Attraktiva varumärken i besöksnäringen – från image till position
En väsentlig del i arbetet med att attrahera fler besökare till svenska destinationer är varumärket....
-
Attraktiva arbetsgivare: Employer branding i handels- och besöksnäring
Att hitta, utveckla och upprätthålla rätt kompetens blir allt viktigare för företag. I projektet "At...
-
Morgondagens gröna turist: De unga generationernas perspektiv på hållbart resande
Turismen i Sverige har goda möjligheter att fortsätta växa, men möter stora utmaningar förknippade m...
-
Kompetent, kunnig och stolt: Lärande som varumärkeslöfte i besöksnäringen
Kompetensförsörjning och kompetensutveckling är en nyckelfråga för besöksnäringen. Genom att erbjuda...
-
Datacenter Innovation Region – Tillväxt och Export
Forskare från industriell marknadsföring deltar i projektet som pågår till 2023 och drivs av Centru...