Utbwebben - defaultbild för kurser swe

Kundfokuserad produktutveckling

7,5 Högskolepoäng, Fortsättningskurs på avancerad nivå, K7004N
Marknadsundersökningar, identifiering av kundönskemål, fokusgrupper, enkätmetodik, kundcentrerad planering (QFD), conjoint analysis, kreativitetsteori.

Kursens mål är att studenterna skall: - Ha kunskap om begrepp och metoder inom kundfokuserad produktutveckling, från identifiering av kundbehov, analys och transformerng till produktkrav, till mätning av uppnådd kundtillfredsställelse. - Ha förmåga att kritiskt granska och utvärdera observationsmaterial (t.ex. från kundundersökningar) i syfte att identifiera medvetna och omedvetna kundbehov. - Ha förmåga att planera och utvärdera försök i samband med kundundersökningar. - Ha förmåga att tillämpa statistiska metoder vid kundfokuserad produktutveckling

Anmälan

Vill du veta mer om kursen?

I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.

Vanliga frågor

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Rickard Garvare

Rickard Garvare, Professor, Avdelningschef

Organisation: Kvalitetsteknik och logistik, Industriell Ekonomi, Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle
Telefon: 0920-492295
Erik Lovén

Erik Lovén, Universitetsadjunkt

Organisation: Kvalitetsteknik och logistik, Industriell Ekonomi, Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle
Telefon: 0920-492402