Hoppa till innehållet
Kurser på Luleå tekniska universitet

Kreativ marknadskommunikation

15 Högskolepoäng, Fortsättningskurs på grundnivå, M0035N
Inom marknadsföring är det viktigt att förstå de olika komponenterna i en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder och beteenden. I kursen understryks vikten av olika aspekter av marknadskommunikation på en strategisk och taktisk nivå.

Inom marknadsföring spelar ”påverkans-P:et" en viktig roll för att skapa medvetenhet och intresse för ett företags eller en organisations varumärke. Det är viktigt att förstå de olika komponenterna i ”påverkans-P:et" för att skapa en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder, och i slutändan beteenden, på såväl konsument- som företagsmarknader. Kursen har ett huvudsakligt fokus på reklam, men omfattar även säljfrämjande åtgärder (sales promotion), PR, personlig försäljning och digital marknadsföring.

Anmälan

Vill du veta mer om kursen?

I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.

Vanliga frågor om studier

Här hittar du vanliga frågor om hur det är att studera vid Luleå tekniska universitet.

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Tim Foster

Tim Foster, Biträdande professor

Organisation: Industriell marknadsföring, Industriell ekonomi, Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle
Telefon: 0920-491484