Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Inom marknadsföring är det viktigt att förstå de olika komponenterna i en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder och beteenden. I kursen understryks vikten av olika aspekter av marknadskommunikation på en strategisk och taktisk nivå.
Inom marknadsföring spelar ”påverkans-P:et" en viktig roll för att skapa medvetenhet och intresse för ett företags eller en organisations varumärke. Det är viktigt att förstå de olika komponenterna i ”påverkans-P:et" för att skapa en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder, och i slutändan beteenden, på såväl konsument- som företagsmarknader. Kursen har ett huvudsakligt fokus på reklam, men omfattar även säljfrämjande åtgärder (sales promotion), PR, personlig försäljning och digital marknadsföring.
Inom marknadsföring är det viktigt att förstå de olika komponenterna i en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder och beteenden. I kursen understryks vikten av olika aspekter av marknadskommunikation på en strategisk och taktisk nivå.
Inom marknadsföring spelar ”påverkans-P:et" en viktig roll för att skapa medvetenhet och intresse för ett företags eller en organisations varumärke. Det är viktigt att förstå de olika komponenterna i ”påverkans-P:et" för att skapa en marknadskommunikationskampanj som påverkar attityder, och i slutändan beteenden, på såväl konsument- som företagsmarknader. Kursen har ett huvudsakligt fokus på reklam, men omfattar även säljfrämjande åtgärder (sales promotion), PR, personlig försäljning och digital marknadsföring.