Utbwebben - defaultbild för kurser swe

Datorspelsproduktion

7,5 Högskolepoäng, Nybörjarkurs på grundnivå, M0053D
Kursen syftar till att studenten ska få kunskap i hur datorspelsutveckling organiseras och genomförs.

I kursen studeras de olika produktionsstegen, deras interna och externa beroenden och leveranser. I kursen får du lära dig att planera och budgetera för ett mindre spelprojekt. samt tillhörande projektdokumentation.

Anmälan

Vill du veta mer om kursen?

I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Arash Källmark

Arash Källmark, Universitetsadjunkt, Utbildningsledare Visuell gestaltning

Organisation: ÖVRIGT, KKL Musik, medier och teater, Institutionen för konst, kommunikation och lärande
Telefon: 0910-585347