Hoppa till innehållet
Kurser på Luleå tekniska universitet

Strategier för digital marknadsföring

15 Högskolepoäng, Fortsättningskurs på avancerad nivå, M7041N
Det här är en kurs i digital marknadsföring som omfattar både teoretiska och praktiska läraktiviteter. I kursen behandlas marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.

Denna kurs i digital marknadsföring integrerar akademisk vetenskap och branschkunskap för att utveckla studenters kritiska och analytiska förmåga genom en serie moduler som introducerar dem till den senaste forskningen och till industrins praktiska kunskap. Kursen omfattar både strategiska och taktiska aspekter av digital marknadsföring. Studenterna kommer att lära sig nyckelverktyg för varumärkesbyggande aktiviteter och kampanjhantering online genom en rad tekniker och plattformar. Digital marknadsföring är en del av alla digitala sätt som konsumenter interagerar med företag eller organisationer och marknadsföraren arbetar genom ett datadrivet tillvägagångssätt. Kursen täcker detta genom att utforska digital marknadsföring ur ett brett perspektiv inklusive marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.

Anmälan

Vanliga frågor om studier

Här hittar du vanliga frågor om hur det är att studera vid Luleå tekniska universitet.

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Jenny Nilsson Vestola

Jenny Nilsson Vestola, Doktorand

Organisation: Industriell marknadsföring, Industriell ekonomi, Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle
Telefon: 0920-493622