
Filosofiska samtal med barn II
Denna kurs bygger vidare på kursen Filosofiska samtal med barn, F0016P . Fokus i denna kurs ligger på att praktisera filosofiska samtal och att vidareutveckla sitt samtalsledarskap. Kursen behandlar ingående några olika metoder och undersökningsverktyg för att studera, utvärdera och utveckla samtalsledarskap, för att förbättra sitt eget samtalsledarskap, handleda andra pedagoger eller samtalsledare samt bedriva forskning om samtal. Teori och empirisk forskning inom fältet studeras. En viktig del av kursen är att deltagarna tränar på att både leda och delta i filosofiska samtal samt tillämpa verktyg och metoder för att systematiskt värdera och utveckla dessa samtal.
Vill du veta mer om kursen?
I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.
Vanliga frågor om studier
Här hittar du vanliga frågor om hur det är att studera vid Luleå tekniska universitet.
Hittar du inte svaret på din fråga?
[/_special-polopoly/FormArticle.htm?a=115338&l=sv]
Frågor om kursen
Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.