Utbwebben - defaultbild för kurser swe

Specialpedagogiska perspektiv på utmaningar i matematikundervisningen

7,5 Högskolepoäng, Nybörjarkurs på grundnivå, S0059P
Kursen vänder sig till dig som undervisar i matematik och vill fördjupa din kunskap om elevers matematikutveckling.

Kursen behandlar matematiksvårigheter och särskild begåvning i matematik med syfte att utveckla din undervisning för att alla elever ska få lyckas i matematik. 

Anmälan

Vill du veta mer om kursen?

I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.

Vanliga frågor

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Kattis Edström

Kattis Edström, Universitetsadjunkt

Organisation: Pedagogik, Pedagogik språk och Ämnesdidaktik, Institutionen för konst, kommunikation och lärande
Telefon: 0920-491644