
Barn och elever med särskild begåvning
Kursen behandlar empirisk forskning kring särskiljande drag hos barn och elever med särskild begåvning samt rekommenderade specialpedagogiska arbetssätt för att möta deras behov samt förebygga och hantera svårigheter som kan uppstå. Begreppen barn med särskild begåvning och elever med särskild begåvning diskuteras. Studenten har möjlighet till egen inriktning efter intresse och i samråd med undervisande lärare. Kursen genomförs med hjälp av föreläsningar, seminarier och självständiga studier. Kursen ges på kvartsfart som distanskurs med 1–3 träffar (á 1–2 dagar) vid LTU samt via distansöverbryggande teknik. Nätuppkoppling, webbkamera samt hörlurar och mikrofon är krav för deltagande.
Anmälan
Anmälan
Ortsoberoende, Distans, Våren 2022
Sökinformation
Erbjuds som fristående kurs.
Förkunskapskrav
Behörighet: Examen på grundnivå som omfattar minst 180 högskolepoäng eller annan motsvarande examen eller utbildning som bedöms som relevant. Språkkrav: Svenska 3
Urval
Urvalet grundas på 20-285 högskolepoäng
Vill du veta mer om kursen?
I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.
Vanliga frågor om studier
Här hittar du vanliga frågor om hur det är att studera vid Luleå tekniska universitet.
Hittar du inte svaret på din fråga?
[/_special-polopoly/FormArticle.htm?a=115338&l=sv]
Frågor om kursen
Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.