Utbwebben - defaultbild för kurser swe

Introduktion till 3D Karaktärsskapande

15 Högskolepoäng, Nybörjarkurs på grundnivå, W0016F
Att bygga karaktärer i 3d är en mångfacetterad process där kunskaper inom färg, form, anatomi och design blandas med tekniska färdigheter såsom modellering, texturering, digital skulptering, topologi, riggning och animation.
Att bygga karaktärer i 3d är en mångfacetterad process där kunskaper inom färg, form, anatomi och design blandas med tekniska färdigheter såsom modellering, texturering, digital skulptering, topologi, riggning och animation. Under kursens gång kommer studenten att få en introduktion till dessa moment. Från en given skiss, skapar studenten en 3D karaktär som är färdig att användas i produktion för animation i TV, film eller datorspel. För att kunna tillgodogöra sig kursen bör man ha datorvana och tidigare erfarenhet/kunskaper i datorgrafik. Kursen är 100% webbaserad och ges på kvartsfart under hösttermin och avslutas i slutet av vårtermin.

Vill du veta mer om kursen?

I kursplanen beskrivs exempelvis kursens mål och innehåll samt kurslitteratur. Eftersom en kursplan kan förändras visas alltid information om när revidering har skett och för vilken period som kursplanen gäller för. Senast tio veckor innan kursstart skall en aktuell kursplan finnas publicerad.

Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor

Q  Hittar du inte svaret på din fråga?

Frågor om kursen

Har du detaljfrågor om kursen som du inte hittar svar på under kurssidorna eller i kursplanen, tveka inte att kontakta oss.

Arash Källmark

Arash Källmark, Universitetsadjunkt, Utbildningsledare Visuell gestaltning

Organisation: ÖVRIGT, KKL Musik, medier och teater, Institutionen för konst, kommunikation och lärande
Telefon: 0910-585347