KURSPLAN Introduktion till 3D Karaktärsskapande 15 Högskolepoäng Introduction to 3D Character Creation Grundnivå, W0016F Version Höst 2013 Lp 1 - Vår 2015 Lp 4 Kursplan gäller: Höst 2013 Lp 1 - Vår 2015 Lp 4Vald version visar för vilken termin och läsperiod som denna kursplanen gäller för. Senaste version visas först. Utbildningsnivå Grundnivå Fördjupningskod G1N Betygskala U G# Ämne Medieproduktion Ämnesgrupp (SCB) Medieproduktion BehörighetGrundläggande behörighetUrvalBetyg och högskoleprovMål/Förväntat studieresultat -Ska kunna från en given skiss producera en 3D karaktär för animation i datorspel eller spel -Ska kunna redovisa för de moment som ingår i processen att utveckla en digital 3D karaktär -Studenten ska kunna hantera produktionsmiljö och verktygKursinnehåll -grunder i 3D modellering, texturering, rendering -grunder i anatomi/skulptur -grunder i karaktärsdesign -grunder i produktion (film och spel) -grunder i riggning och animationGenomförande Teoretiska föreläsningar, litteraturstudier, laborationer och självstudier, samt praktiskt arbeteExamination Sker fortlöpande med obligatoriska praktiska övningar samt godkända inlämningar enligt tidsplan. I examinationen ingår även redovisningar.ExaminatorArash VahdatLitteratur. Gäller från Höst 2013 Lp 1 (Kan ändras fram till 10 veckor innan studiestart)Utdelat material. Sök böcker på biblioteket » KursgivareInstitutionen för konst, kommunikation och lärandeProv ProvnrTypHpBetyg 0001Inlämningsuppgifter7.5U G# 0002Redovisningar7.5U G# Kursplanen fastställdav Monica Johansson, huvudansvarig utbildningsledare vid Institutionen för konst, kommunikation och lärande 2013-02-15Revideradav Monica Johansson, huvudansvarig utbildningsledare vid Institutionen för konst, kommunikation och lärande 2013-02-15