Läsordning Högskoleingenjör Datorspelsprogrammering I läsordningen visas när och i vilken ordning kurser i program ska läsas. Revidering av utbildningsplan kan ske under studietiden. Välj antagningstermin: Antagna: Hösten 2021 Antagna: Hösten 2020 H21 H20 Den grafiska presentationen av läsordningen kan inte visas i din webbläsare Klicka på länken nedan för att se läsordningen i programmets utbildningsplan. Årskurs 1 höstterminen 2021 vårterminen 2022 Läsperiod 1 Läsperiod 2 Läsperiod 3 Läsperiod 4 D0009E 7,5 Hp Introduktion till programmering Schemamodul 4+6 M0050M 7,5 Hp Matematiska grunder och derivator D0037D 7,5 Hp Objektorienterad programmering Schemamodul 1+3 M0051M 7,5 Hp Integraler, vektorer och matriser M0052M 7,5 Hp Differentialekvationer och transformteori S0005E 7,5 Hp Introduktion till Datorspelsutveckling D0041D 7,5 Hp Datastrukturer och algoritmer G0010N 7,5 Hp Industriell ekonomi med ett hållbarhetsperspektiv Årskurs 2, planerad läsordning höstterminen 2022 vårterminen 2023 Läsperiod 1 Läsperiod 2 Läsperiod 3 Läsperiod 4 S0009E 15 Hp Programmering av datorspelsgrafik F0060T 7,5 Hp Mekanik och experimentella metoder S0010E 7,5 Hp Programvaruteknik S0011E 15 Hp Datorspelsmotorers arkitektur S0003E 15 Hp Spelutvecklingsprojekt Årskurs 3, planerad läsordning höstterminen 2023 vårterminen 2024 Läsperiod 1 Läsperiod 2 Läsperiod 3 Läsperiod 4 Ny kurs 15 Hp Datorspel i ett systemperspektiv Ny kurs 15 Hp Programmering av datorspelsfysik och grundläggande forskningsmetodik Välj 15 Hp av S0007E 15 Hp Inriktningsprojekt spelutveckling 15 Hp Valfritt utrymme S0003D 15 Hp Examensarbete, datorspelsutveckling Förkunskapskrav