Nytt användarkonto

Publicerad: 16 maj 2017

Förutsättningar

  1. Du är behörig att göra beställningar. Om du är osäker, vänd dig till din chef eller IT-samordnare.
  2. Du behöver beställa ett användarkonto till ny personal eller konsult.

Instruktion

  1. Gå in i ärendehanteringssystemet genom att klicka på länken nedan.
  2. Välj Användarkonto och Ny personalanvändare/konsultanvändare
  3. Scrolla ner till formuläret som finns framtaget och fyll i följande uppgifter:
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Personnummer
  • Finns den anställda i Primula? (Alla som anställs centralt av LTU finns i Primula)
  • Institution
  • Avdelning
  • Projektnummer

IT behöver få beställning av nytt användarkonto innan medarbetaren eller konsulten startar sin anställning. Om beställningen görs samma dag eller senare kan vi inte garantera att den nyanställda kan logga in på personalwebben och nödvändiga system samma dag.

Användaruppgifter lämnas endast ut direkt till slutanvändaren.

Vi rekommenderar också att institutionen/avdelningen beställer dator och mobil i god tid före den anställda börjar, se länk nedan.