Garantihantering

Publicerad: 22 mars 2016

Förutsättningar

  1. Produkten är inköpt via LTU.
  2. Produkten är defekt.

Instruktion

  1. Kontakta Servicedesk genom vårt ärendehanteringssystem.
  2. Skriv vilken produkt du vill reklamera och varför.
  3. Om det anses vara en korrekt reklamation kommer IT-service sköta reklamationen.

IT-service väljer alltid 3 års garanti på rekommenderade datorer som beställs i Wisum. Dockningsstationer, mobiltelefoner och datorbatterier har normalt 1 års garanti.

OBS! När det gäller beställningar av varor genom IT-service har vi ingen ångerrätt. Vi på IT-Service kan alltid försöka se om någon annan vill ta över en beställd produkt, men ingen återlämningsgaranti finns. Du kan också själv försöka se om någon annan vill ta över din beställning.

Spara orginalkartong tills du testat att din produkt fungerar. Vid fel på produkt vid leverans vill vi att du återlämnar din produkt i orginalförpackning.