Hur beställer jag?

Publicerad: 2 juni 2016

Förutsättningar

  1. Du är behörig att göra beställningar. Om du är osäker, vänd dig till din chef eller IT-samordnare.

Instruktioner

Om du vet vad du vill beställa kan du beställa på något av nedanstående sätt:

  • Välj produkt du vill beställa genom att klicka dig fram bland de olika alternativen som finns i 'Servicekatalogen'.
  • Leta efter produkten i Wisum. Kopiera sedan varukorgen från Wisum. Gå in i ärendehanteringssystemet och välj tjänst ur 'Servicekatalogen'. Klistra in beställningen i ärendet.
  • Har du hittat en produkt på någon extern webbsida, men som inte finns i Wisum eller i 'Servicekatalogen'? Då kan du skapa ett ärende via ärendehanteringssystemet där du anger tillverkarens artikelnummer och kort information om produkten. Då kan vi försöka få tag på produkten genom våra leverantörer.

Om du inte riktigt vet vad du vill beställa kan du göra något av följande:

  • Besök Servicedesk. Vi kan hjälpa dig att beställa det du vill ha.
  • Skapa ett ärende där du anger ungefär vad du är ute efter.

OBS! Du kan inte skicka din varukorg till IT. Beställning sker genom ärendehanteringssystemet.