Ny personalanvändare

Publicerad: 16 maj 2017

Förutsättningar

  1. Du är behörig att göra beställningar. Om du är osäker, vänd dig till din chef eller IT-samordnare.

Instruktion

  1. Gå in i ärendehanteringssystemet genom att klicka på länken nedan.
  2. Välj Användarkonto och Ny personalanvändare
  3. Scrolla ner till formuläret som finns framtaget och fyll i följande uppgifter:
  • Förnamn
  • Efternamn
  • Personnummer
  • Finns den anställda i Primula? (Alla som anställs centralt av LTU finns i Primula)
  • Institution
  • Avdelning
  • Projektnummer

IT-service behöver få beställning av personalanvändare innan medarbetaren startar sin anställning. Om beställningen görs samma dag eller senare kan vi inte garantera att den nyanställda kan logga in på personalwebben och nödvändiga system samma dag.

Vi rekommenderar också att institutionen/avdelningen beställer dator och mobil i god tid före den anställda börjar. Se länk nedan till Wisum..