Hoppa till innehållet

Office 365 – Office på din dator och på webben

Publicerad: 22 april 2020

Installera den senaste versionen av Office på din dator eller använd webb-versioner av programmen i Office direkt i webbläsaren.

Programkategori

Dokumenthantering

Operativsystem

Mac OS, Windows, iOS, Android

Regler för nyttjande

Du kan installera Officepaketet på upp till fem personliga enheter inkluderat Windows- och Mac-datorer samt mobila enheter som iPad, Android- och Windowsplattor.

Beställning och installation

Mac OS

Observera att Office 365 endast går att installera på senaste Mac OS och två versioner bakåt, har du ett äldre Mac OS måste du först uppdatera det. Se länk i slutet av artikeln.

  1. Sök fram Self Service på din dator med sökfunktionen uppe till höger och starta det.
  2. Leta rätt på Office 365, klicka på Install och genomför installationen. Ditt gamla Office-paket kommer att avinstalleras när det nya installeras.

Windows

Om du redan har en tidigare version av Office på din dator bör du avinstallera den innan du installerar Office 365.

Avinstallera äldre version av Office i Windows 10

  1. Öppna startmenyn, skriv Add or, välj Add or remove programs I sökresultatet
  2. I sökrutan ovanför programlistan, skriv Office
  3. Välj den version av Office du behöver avinstallera och klicka på Uninstall

Installera senaste versionen av Office

  1. Gå till https://portal.office.com/
  2. Logga in med din LTU-användare, använder du en LTU-dator kan du loggas in automatiskt
  3. Använd webb-versionerna direkt eller installera genom att trycka på Installera Office-knappen uppe till höger.

Pris

Ingår i Digital arbetsplats