Hoppa till innehållet

Hantera medlemmar i Teams

Publicerad: 19 oktober 2020

Lägg till medlemmar i ett team

  1. Klicka på de tre punkterna bredvid ditt Team, välj Hantera Team/Manage Team, klicka sedan på Lägg till medlemmar/Add members.

  2. Skriv in namn på de anställda eller studenter som du vill bjuda in som medlemmar. (För att lägga till personer utanför LTU skriver du deras e-postadress för att bjuda in dem som gäster)

  3. Välj Lägg till och sedan Stäng

Ta bort en medlem ur ett team

  1. Klicka på de tre punkterna bredvid ditt Team, välj Hantera Team/Manage Team
  2. Klicka på krysset längst till höger för den medlem du vill ta bort ur ditt team

Ändra roller och ägare

1. Gå till ditt team och klicka på *** bredvid teamnamnet.
2. Välj Hantera team
3. Under Medlemmar i spalten Roll kan du göra medlemmar till ägare och vice versa.