Mötesinbjudan i Skype för företag

Publicerad: 27 september 2016

 

Förutsättningar

  1. Mac OS.
  2. Personal vid LTU
  3. Du har installerat Outlook och Skype för Företag.

 

Instruktion

  1. Starta Skype för Företag och logga in med din LTU-epostadress som användarnamn.
  2. Starta Outlook och gå in på kalendern.
  3. Klicka på File i menyraden och välj Meeting i undermenyn New.
  4. Ett nytt fönster öppnas där du kan göra inställningar för mötet.
  5. Klicka på knappen Create Online Meeting för att skapa mötet.
  6. Gör övriga inställningar för mötet och klicka sedan på Skicka.
  7. Under mötesbokningen i kalendern finns länken Join online meeting där du och deltagarna kan ansluta till mötet.

OBS! Det finns ingen möjlighet att ringa via växeln eller starta konferenssamtal för möten via Skype för företag. En del andra företag har den möjligheten och det kan bero på att de har en annan typ av licens.