Hoppa till innehållet

Om din enhet blivit stulen

Förutsättningar

  1. Personal vid LTU.
  2. Tjänstemobilen eller dator har blivit stulen.

Instruktion

  1. Skapa ett ärende till Service Point och beskriv vad som hänt. De kommer att spärra SIM-kortet eller inaktivera datorn.
     
  2. Om en mobil blivit stulen kan du själv rensa den via din webmail (länk nedan).
     
  3. Gör en stöldanmälan till Polisen, (länk nedan).
    - Maila säkerhetsansvarig vid LTU, Stefan Carlsson på stefan.carlsson@ltu.se med referensnumret på stöldanmälan.
     
  4. Är informationen på den förlorade enheten känlig eller innehåller personuppgifter på andra än dig själv ? - Anmäl en informationssäkerhetsincident (länk nedan)
     
  5. Kontakta din närmaste chef eller IT-samordnare för att beställa en ny mobil eller dator.