Hoppa till innehållet
Supportwebben E-post och kalender
Visa originalbild , Öppnas i nytt fönster/flik

Om din mobiltelefon eller epostklient slutar läsa in epost från LTU

Publicerad: 22 juni 2022

Microsoft stänger den 1/10 av en autentiseringsmetod som ett antal mobiltelefoner och ett fåtal epostklienter vid LTU fortfarande nyttjar. Du som använder Outlook eller webbmail påverkas inte.

Om din mobiltelefon slutar läsa in din epost så är det enklaste sättet att lösa det att ta bort epostkontot på mobiltelefonen och sedan lägga till det igen enligt guiden i länklistan nedan.

Om du använder en annan epostklient än Outlook, t.ex. Thunderbird och ansluter via IMAP så rekommenderar vi i första hand att du byter till Outlook eller webbmail. Om du vill fortsätta använda någon av de andra epostklienterna behöver du ändra i inställningarna så den använder Oauth2 istället för Basic Authentication. Se IMAP-inställningar i länklistan nedan för vilka inställningar din epostklient som ansluter via IMAP behöver ha för att fortsättningsvis läsa in e-post från LTU.