LTU_Innovation_Due_Diligence
Visa originalbild , Öppnas i nytt fönster/flik

Innovation Due Diligence ®

I dag är vi ledande i Sverige på att kartlägga marknadspotential hos innovationer i ett tidigt skede. Låt oss ta reda på i fall du ska satsa tid och resurser på din nya tjänst eller produkt.

LTU Business har en beprövad metod för att kartlägga tidiga innovationers nuläge, potentiella marknad och strategier för att på bästa sätt lyckas med en marknadsetablering. Den metoden kallar vi Innovation Due Diligence ®.

Metoden är byggd utifrån mångårig expertis där vi årligen genomför över 150 analyser sprungna ur den senaste forskningen vid Luleå tekniska universitet men även från större forskningsinstitut och stora företag ute i Europa.

Ditt företag får

  • En idéöversikt som på ett standardiserat och kritiskt sätt beskriver din innovations nuläge
  • En komplett kartläggning, test och prioritering av potentiella fokusmarknader
  • Fullständig kommersialiseringsstrategi och ett sammanställt beslutsunderlag med rekommendation för nästa steg framåt

Så går det till

Tillsammans med dig startar vi processen genom att diskutera vilka behov och på vilket djup som vi ska analysera innovationernas potential.

Kontakta för fler frågor

Pär Johansson

Pär Johansson,

Telefon: 070-2089875
Organisation: LTU Business AB, Extern