LTU_Innovation_Due_Diligence
Visa originalbild , Öppnas i nytt fönster/flik

Innovation Due Diligence ®

Publicerad: 21 april 2017

I dag är vi ledande i Sverige på att kartlägga marknadspotential hos innovationer i ett tidigt skede. Låt oss ta reda på i fall du ska satsa tid och resurser på din nya tjänst eller produkt.

Att utveckla nya produkter kan ofta ta lång tid och innebära stor osäkerhet på lönsamhet. Vi har tagit fram en lösning för att innovativa företag, individer och organisationer tidigt ska veta vilka idéer som är värda att satsa på. Med vår egenutvecklade metod Innovation Due Diligence® marknadsvalideras varje år över 300 nya idéer vid Luleå tekniska universitet men används också hos företag i Sverige och Europa. 

För vem? 

Alla som bär på en modig idé! 

Innovation Due Diligence fungerar oavsett hur långt du kommit med din idé, men gör allra störst skillnad i att spara tid och pengar åt dig om du har en idé som är i ett tidigt skede. Du behöver absolut inte ha någon prototyp eller färdig marknadsundersökning. 

Metoden är byggd så att den ska fungera för just din bransch. Kanske är din idé en ny teknisk lösning, en smart lösning på en samhällsutmaning, en barnbok eller ett smart löpbälte. 

Ibland har metoder fokus på unga startups eller på stora bolag. Innovation Due Diligence är utformat så att det är fullt görbart även för mindre, etablerade företag att göra en analys och värdering av sina nya produktidéer.  

Det här får du

  • En idéöversikt som på ett objektivt sätt beskriver din innovations nuläge
  • En komplett kartläggning, test och prioritering av potentiella fokusmarknader
  • Fullständig kommersialiseringsstrategi och ett sammanställt beslutsunderlag med rekommendation för nästa steg framåt

 

Kontakta för fler frågor

Pär Johansson

Pär Johansson,

Telefon: 070-2089875
Organisation: LTU Business AB, Extern