Visa originalbild , Öppnas i nytt fönster/flik

Welcome to a high-class research environment

Doctoral studies, or third cycle studies (TCS), usually take four to five year to render a Doctoral thesis and a PhD degree. The studies are individually conducted by the student in close collaboration with a principal supervisor and at least one assistant supervisor and the success depends largely on the student.

During the studies, the student has to attain knowledge and skills by (among others) the active participation in and successful completion of courses and by conducting own research, both individually and in collaboration with other researchers. For both courses and research, each research subject at LTU has formulated a syllabus, which determines the TCS framework based on the Swedish Higher Educational Ordinance (HEO). Learning goals explicitly mentioned in the HEO are interpreted and implemented in the individual study plan (ISP) of the student.

The dependency on the involved individuals on each other, the balance between course and research work, and the uncertainties of the success of a research project result in a number of risks. However, the risk of failure is minimized if the student is well prepared, equipped with appropriate knowledge and relevant tools to conduct the studies. Working focussed and with correct tools and methods right from the start, is essential to achieve the goals of the studies on time.

Apart from the dialogue with the supervisor(s), exchanging experience with other PhD students is an important means to understand how things work, to discuss all types of questions and to avoid pitfalls. The school will help to become connected with other PhD students at CENE department that are on the same level.

The introduction school aims at providing admitted PhD students with important knowledge, methods and tools to succeed in third cycle study.

CENE Research School 2018
SBN forskarskola 2018. Foto: Richard Renberg Visa originalbild , Öppnas i nytt fönster/flik

SBN forskarskola 2018

Publicerad: 28 februari 2018

Den 27 februari blev 6 doktorander från olika forskningsämnen inom SBN klara med institutionens forskarskola. Efter ett år med olika små kurser presenterade de sina planer för avhandlingsarbetet på ett gemensamt slutseminarium.

Förutom forskningsområde presenterade doktoranderna sina  forskningsfrågor- och metod, tid- och publikationsplan, utmaningar, möjliga risker samt etiska aspekter med sitt arbete.

Vinnare Musah Salifu - SBN forskarskola 2018.  Foto: Richard Renberg
Vinnare Musah Salifu - SBN forskarskola 2018. Foto: Richard Renberg

– Efter presentationen ”korsförhördes” doktoranderna av en seniorpanel och åhörarna, säger Thomas Olofsson, professor inom byggproduktion och teknik.

Dagen avslutades med posterpresentation och fika. En jury utsåg bästa poster som denna gång  gjorts av Musah Salifu, avdelningen för Geovetenskap och miljöteknik. Postarna finns utställda i F200 korridoren.

Thomas Olofsson

Olofsson, Thomas - Professor

Organisation: Byggproduktion och teknik, Industriellt och hållbart byggande, Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser
Telefon: 0920-493662
Rum: F946 - Luleå»
Annelie Hedström

Hedström, Annelie - Biträdande professor

Organisation: VA-teknik, Arkitektur och vatten, Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser
Telefon: 0920-492309
Lale Andreas

Andreas, Lale - Biträdande professor

Organisation: Avfallsteknik, Geovetenskap och miljöteknik, Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser
Telefon: 0920-492262