Industriell marknadsföring
Industriell marknadsföring omfattar aktiviteter och processer för att skapa, kommu-nicera och leverera värde till kunder och andra intressenter. Detta inkluderar marknadsföring mellan organisationer och deras kunder med avseende på varor, tjänster och information. Marknadsföring över internationella gränser och i digitala kanaler är områden av särskild vikt för ämnet, liksom tjänstemarknadsföring, turism och varumärkesbyggande.
[https://www.ltu.se /cms_fs/1.106432!/file/Allm%C3%A4n%20studieplan%20Industriell%20marknadsf%C3%B6ring%202022-01-13.pdf]
[https://www.ltu.se /cms_fs/1.106432!/file/Allm%C3%A4n%20studieplan%20Industriell%20marknadsf%C3%B6ring%202020-03-24-rev-2021-10-08.pdf]
[https://www.ltu.se /cms_fs/1.106432!/file/Ind%20marknadsforing.pdf]