
Attraktiva arbetsgivare lockar kompetenta medarbetare
Att hitta, utveckla och upprätthålla rätt kompetens blir allt viktigare för företag. Maria Ek Styvén, ny professor i industriell marknadsföring, berättar om sin forskning inom ämnet marknadsföring och främst employer branding med fokus på handels- och besöksnäringen.
Konkurrensen om kompetensen ökar, och employer branding handlar om hur företag ska locka, rekrytera och behålla de bästa medarbetarna. Företagen vill ses som attraktiva arbetsgivare. I Maria Ek Styvéns forskningsprojekt har hon, tillsammans med andra forskare, utgått från ett medarbetarperspektiv som handlar om hur nuvarande och potentiella anställda ser på arbetsgivare i handels- och besöksnäringen, och även hur de uppfattar näringen som bransch att jobba i.
På grund av pandemin släpper vi in max 45 personer i salen. Stanna hemma om du känner dig sjuk. Lunch och fika finns till försäljning.
Välkommen!
Attraktiva arbetsgivare lockar kompetenta medarbetare – livesändning