DRIZZLE-lunchwebbinarier
Hösten 2023
Webbinarierna anordnas digitalt via Zoom.
DRIZZLE lunchwebbinarier - endast för parterna
Onsdag 4 oktober kl.12:00-12:45
I detta seminarium kommer Ivan Mantilla, doktorand, Luleå tekniska universitet, att presentera sin pågående studie där han undersöker hur utflödeskontroller (retrofits) i växtbevuxna svackdiken kan optimera minskningen av avrinningsvolymen vid varierande inflödeshastigheter, i kontext av klimatförändringen.
Onsdag 18 oktober kl.12:00-12:45
I detta seminarium kommer Mehwish Taneez, postdoktor, Luleå tekniska universitet, att presentera sin pågående laboratoriestudie om hur olika rörmaterial påverkar dagvattenkvalitet vid transport genom ledningar.
Onsdag 1 november kl.12:00-12:45
I detta seminarium kommer Lina Otte, forskningsing 1:e, Luleå tekniska universitet, att presentera effekterna av olika blågröna infrastrukturscenarier för dagvattenhanteringen och vattenkvalitet i ett planerat bostadsområde i Uppsala.
Onsdag 13 december kl.12:00-12:45
Shadi Kohzadi, Forskningsing 1:e, Luleå tekniska universitet, kommer att presentera resultat från ett pågående projekt som undersöker toxiciteten av takavrinning på vattenlevande organismer
Dag&Nät / DRIZZLE webbinarier - öppna för alla
Tisdag september 19 kl.10:00-11:00
Utsav Adhikari och Suna Ekin Kali, doktorander, Luleå tekniska universitet kommer att dela med sig av preliminära resultat från en pågående modellstudie om olika blågröna lösningsstrategier för dagvattenhantering i Davidhallstorg i Mälmö från vattenkvantitet och kvalitets perspektiv.
Tisdag 21 november kl.10:00-11:00
Under detta seminarium kommer Emelie Hedlund Nilsson, kommundoktorand, Luleå kommun / Luleå tekniska universitet att presentera några av sina forskningsresultat
kring svackdiken och snöhantering.Vi kommer dels att få lyssna på hur klimatet kan spelar roll i designen av en gemensam yta för smält-och dagvatten, men även hur hantering av snön i diket kan spela roll för ett gott resultat.
Kontakt för lunchwebbinarierna
--------------------------------------------------------------