Identitetsdesign | D0041A
Projekten behandlar identitetsdesign i form av företagsidentiteter där visuell kommunikation, branding, logodesign, typografi, färglära, bildberättande, artefakter och storytelling. Konstnärligt förhållningssätt är ett centralt inslag.
Korta fakta om kursen: Identitetsdesign
Start
Oktober
Ansök senast
September
Längd
ca 10 veckor
Antal studenter per projekt
Varierar
Årskurs
2
Område
Grafisk design
Kostnad
Ingen kostnad men vi önskar att ev. resekostnader för studenterna bekostas av uppdragsgivaren.
Förväntat resultat
Ett företag skulle kunna få:
- En visuell företagsidentitet
- En logotyp
- Ett way-showing system
- Olika typer av varumärkesskapande artefakter ex kepsar, hoodies, pennor mm
Genomförande
Studenter jobbar enskilt under tio veckor, under hösten. Startpunkten är en nulägesanalys som därefter ligger till grund för utvecklandet av visuell identitet.
Uppdragsgivarens åtaganden
Som medverkande part åtar denne sig att:
- Inkomma med brief
- En designerad kontaktperson som vid behov kan svara på frågor från studenterna.
- Gästföreläsning om företaget och/eller branschen.
- Delta vid feedback-seminarie
Exempel
De senaste två årens målområden har varit:
- Haparanda järnvägsstation
- Studentrekrytering – Luleå tekniska universitet
Intresseanmälan
Kontakt
Lennart Pettersson
- Pedagogisk utvecklare
- 0920-491989
- lennart.pettersson@ltu.se
- Lennart Pettersson
Uppdaterad:
Sidansvarig: Samverkan