Cecilia Ferm-Almqvist
Cecilia Ferm-Almqvist

Cecilia Ferm-Almqvist

Gästprofessor, Ämnesföreträdare
Luleå tekniska universitet
Musikalisk gestaltning
KKL Musik, medier och teater
Institutionen för konst, kommunikation och lärande
Cecilia.Ferm-Almqvist@ltu.se
0911-72796
K104 Piteå

Publikationer

Konferensbidrag

Evolving musical Bildung in streaming media – Spotify as a case (2018)

Reflections upon a pilot study
Ferm Almqvist. C, Ekberg. N, Leijonhufvud. S
Ingår i: Vart är musiken på väg?, Perspektiv från forskning, bransch och politiker, 2018
Artikel i tidskrift

Assessment as learning in music education (2017)

the risk of ‘criteria compliance’ replacing ’learning’ in the Scandinavian countries
Ferm-Almqvist. C, Vinge. J, Väkevä. L, Zandén. O
Research Studies in Music Education, Vol. 39, nr. 1, s. 3-18
Artikel i tidskrift

Collaborative learning as Common Sense (2017)

Structure, Roles and Participation Amongst Doctoral Students and Teachers in Music Education – Beyond Communities of Practice
Ferm. C, Gullberg. A, Hentschel. L, Mars. A, Nyberg. J, Wachenfeldt. T
Visions of Research in Music Education, Vol. 29
Konferensbidrag

Evolving Bildung in the Nexus of Streaming Services, Art andUsers (2017)

Spotify as a Case
Ferm-Almqvist. C, Ekberg. N, Leijonhufvud. S, Allan. J, Burkhart. P
Paper presented at : Femtonde nationella musikforskningskonferensen Musikforskning idag!, Piteå, 12-14 juni 2017
Artikel i tidskrift

Inclusive arts education in two Scandinavian primary schools (2017)

a phenomenological case study
Ferm-Almqvist. C, Christophersen. C
International Journal of Inclusive Education, Vol. 21, nr. 5, s. 463-474