Klagomål och synpunkter
Här hittar du information om var du kan vända dig med klagomål och synpunkter. Klagomål kan gälla betygssättning, bemötande, handledning, kvalitet på utbildningen, handläggningstider och dylikt.
En utgångspunkt när man har ett klagomål är att det i första hand bör hanteras och lösas så nära dess källa som möjligt för att möjliggöra för universitetet att snabbt rätta till misstag och/eller felhanteringar alternativt reda ut missförstånd. Ibland kan det dock vara så att det inte fungerar. Se då nedan om nedanstående länkar kan hjälpa dig vidare.
Studentens rättigheter och skyldigheter
Börja med att se vad som gäller i din fråga
Kursvärdering
Om du vill framföra synpunkter gällande kurs eller program, utan att få individuell återkoppling kan du lämna synpunkter via de anonyma kurs- och programvärderingar som regelbundet genomförs inom respektive kurs och program.
Ta hjälp av kårerna
Utbildningsbevakning.se är Teknologkårens och Luleå Studentkårs gemensamma hemsida där du som student kan kontakta dem med frågor om din utbildning. Vanliga ärenden handlar till exempel om examinationer, kurser, lärare och studiemiljö.
Trakasserier och diskriminering
Handlar frågan om trakasserier eller diskriminering så hittar du kontaktvägar nedan
Felanmäla
Om du vill felanmäla fel och brister kan du på nedanstående sida felanmäla brister i våra lokaler, fastigheter, trasiga inventarier såsom belysning, möbler eller till exempel mikrovågsugnar. Här rapporterar du även fel som du har upptäckt i vår IT-miljö, skrivare, kopiatorer, AV-teknik samt påtala brister kring tillgänglighet.
Ansökan om rättelse eller omprövning av betygsbeslut
Om du vill ansöka om en rättelse eller en begära en omprövning av betygsbeslut, använd formuläret nedan.
Hittar du inte rätt med hjälp av länkarna ovan?
Skicka in ditt ärende till Service Point så skickar de vidare din fråga
Uppdaterad:
Sidansvarig: Student