Nolle-Perioden på Musikhögskolan i Piteå vid Luleå tekniska universitet.
Välkommen till Musikhögskolan i Piteå! Vad roligt att du vill plugga just här i norr!
På Musikhögskolan i Piteå sker den årliga traditionen av en vecka av nollning för att välkomna de nya studenterna. Under veckan får man delta i ett rollspel, skapat av nuvarande studenter på högskolan. Nollningen är till för att de nya studenterna ska få lära känna varandra och skapa roliga minnen ihop inför sin studietid. Man får även information och vetskap om hur Musikhögskolans ekosystem fungerar och i slutet av veckan är målet att alla ska känna sig välkomna, trygga och som en del av gemenskapen.
Under Musikhögskolans nollning sker inget alkoholhets och rollspelet är uppbyggt på ett vis där tidigare studenter skämmer ut sig för att skapa en miljö där man, som ny student, inte ska känna sig rädd för att vara sig själv och ta för sig.
Årets nollning börjar den 24:e augusti och avslutas med en insparksfest den 30e augusti.
Vill du veta mer om nollningen på Musikhögskolan i Piteå?
https://pist.luleastudentkar.com/ny-student/nollningsperioden/
Kontakt:
Uppdaterad:
Sidansvarig: Studentavdelningen