Kundnöjdhet i besöksnäringen
Besöksnäringen är en viktig del av Sveriges ekonomi. En förutsättning för att turistföretaget ska bli framgångsrikt är förmågan att utveckla produkter med hög kvalitet och nöjda kunder.
Fakta
Omfattning:
3 veckor, 4 timmar per vecka
Plats:
Online
Kurstyp:
Kursen är en MOOC, en Massive Online Open Course, som är öppen för alla.
Språk:
Svenska
Pris:
Kostnadsfri att genomföra. Vill du ta ut ett certifikat efter avslutad kurs så kan du göra det mot en avgift. Denna kurs finns tillgängligt på utbildningsplattformen FutureLearn.

Om kursen
I den här kursen lär du dig mer om begreppen kundnöjdhet och kvalitet och vad de kan innebära för turistföretag. Du lär dig också mer om kundförväntningar – hur uppstår de och på vilka sätt påverkar de den kundupplevda kvalitén?
I kursen ingår:
- Marknadsföring
- Tjänstemarknadsföring
- Tjänstekvalitet
- Turistbranschen
- Kundnöjdhet i turistföretag
- Kundförväntningar
Vad lär du dig?
- Förklara vad kundnöjdhet och kvalitet innebär och hur begreppen hänger ihop
- Beskriva det ömsesidiga beroendet i turistbranschen
- Förstå och analysera betydelsen av en helhetssyn för kundupplevelsen
- Beskriva och analysera tjänstens tekniska och funktionella kvalitet
- Beskriva och analysera vilka faktorer som påverkar kundens förväntningar
Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig som arbetar eller planerar att arbeta inom besöksnäringen eller till dig som är intresserade av turistfrågor och tjänstekvalitet. Kursen motsvarar grundläggande universitetsnivå. Du förutsätts ha teoretiska förkunskaper som motsvarar allmän behörighet till universitetsstudier.
Registrering
- Registrera dig här
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kursen ges på utbildningsplattformen FutureLearn
Uppdaterad:
Sidansvarig: Samverkan