Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Nyfiken på 3D-grafik? Den här kursen täcker grunderna i 3D-modellering, texturering och rendering i Autodesk Maya, och ger en stabil grund för att skapa digitala objekt och scener.
Genom praktiska projekt kommer du att utforska de verktyg och arbetsflöden som används inom produktvisualisering, film, animation och spel, och du lär dig skapa realistiska 3D-modeller från koncept till färdig rendering.
Kursen riktar sig till nybörjare och erbjuder ett strukturerat tillvägagångssätt för att bygga upp dina färdigheter och förstå de teoretiska koncept som ligger till grund för all 3D-grafik. Efter kursen kommer du att vara bekant med alla viktiga steg i 3D-grafikens pipeline och ha början på en portfolio för att visa upp dina framsteg.
Anmälan till fristående kurs
LTU-17445
Anmälan öppnar 2025-03-17
Introduktion till 3D-datorgrafik
Period 1 - 2, v. 36 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansDagtid 25%Höst 2025
Period:Period 1 - 2, v. 36 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Engelska
Genomförande:Inga obligatoriska träffar på campus. Tillgång till egen dator samt möjlighet eller behörighet att få program installerade krävs. Internetanslutning (minst 0,5 Mbps), samt tillgång till headset med mikrofon och webbkamera.
Nyfiken på 3D-grafik? Den här kursen täcker grunderna i 3D-modellering, texturering och rendering i Autodesk Maya, och ger en stabil grund för att skapa digitala objekt och scener.
Genom praktiska projekt kommer du att utforska de verktyg och arbetsflöden som används inom produktvisualisering, film, animation och spel, och du lär dig skapa realistiska 3D-modeller från koncept till färdig rendering.
Kursen riktar sig till nybörjare och erbjuder ett strukturerat tillvägagångssätt för att bygga upp dina färdigheter och förstå de teoretiska koncept som ligger till grund för all 3D-grafik. Efter kursen kommer du att vara bekant med alla viktiga steg i 3D-grafikens pipeline och ha början på en portfolio för att visa upp dina framsteg.
Period 1 - 2, v. 36 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansDagtid 25%Höst 2025
Period:Period 1 - 2, v. 36 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Engelska
Genomförande:Inga obligatoriska träffar på campus. Tillgång till egen dator samt möjlighet eller behörighet att få program installerade krävs. Internetanslutning (minst 0,5 Mbps), samt tillgång till headset med mikrofon och webbkamera.
Anmälningskod:LTU-17445
Anmälan öppnar:2025-03-17
Sista ansökningsdag:2025-04-15
Sökinformation:
Erbjuds som fristående kurs.
Kontakt
Arash Källmark
Universitetsadjunkt, Utbildningsledare Datorgrafik för spel och film