Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
7,5 högskolepoäng, nybörjarkurs på grundnivå, W0051E
Vår 2026
Anmälan öppnar 2025-09-16
Vill du väcka dina berättelser till liv i 3D? Den här kursen introducerar grunderna i riggning och animation i Autodesk Maya och lär dig hur du skapar uttrycksfulla, realistiska 3D-animationer för film, animation eller spel.
Kursen är designad för nybörjare och erbjuder ett strukturerat tillvägagångssätt för att lära sig grundläggande tekniker inom riggning och animation, och kombinerar praktiska övningar med teoretisk förståelse. Du kommer att lära dig hur man sätter upp och animerar 3D-karaktärer och objekt, och bemästra viktiga principer för att ge rörelse och personlighet till dina skapelser.
Efter kursen kommer du att kunna rigga och animera enkla modeller, skapa en kort animerad sekvens och ha en stabil grund för mer avancerade animationsprojekt.
Anmälan till fristående kurs
LTU-37916
Anmälan öppnar 2025-09-16
Introduktion till 3D-animation och riggning
Period 3 - 4, v. 4 2026 - v. 23 2026, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansDagtid 25%Vår 2026
Period:Period 3 - 4, v. 4 2026 - v. 23 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Engelska
Träffar på studieort:Obligatoriska: 0
Genomförande:Inga obligatoriska träffar på campus. Tillgång till egen dator samt möjlighet eller behörighet att få program installerade krävs. Internetanslutning (minst 0,5 Mbps), samt tillgång till headset med mikrofon och webbkamera.
7,5 högskolepoäng, nybörjarkurs på grundnivå, W0051E
Vår 2026
Anmälan öppnar 2025-09-16
Vill du väcka dina berättelser till liv i 3D? Den här kursen introducerar grunderna i riggning och animation i Autodesk Maya och lär dig hur du skapar uttrycksfulla, realistiska 3D-animationer för film, animation eller spel.
Kursen är designad för nybörjare och erbjuder ett strukturerat tillvägagångssätt för att lära sig grundläggande tekniker inom riggning och animation, och kombinerar praktiska övningar med teoretisk förståelse. Du kommer att lära dig hur man sätter upp och animerar 3D-karaktärer och objekt, och bemästra viktiga principer för att ge rörelse och personlighet till dina skapelser.
Efter kursen kommer du att kunna rigga och animera enkla modeller, skapa en kort animerad sekvens och ha en stabil grund för mer avancerade animationsprojekt.
Period 3 - 4, v. 4 2026 - v. 23 2026, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansDagtid 25%Vår 2026
Period:Period 3 - 4, v. 4 2026 - v. 23 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Engelska
Träffar på studieort:Obligatoriska: 0
Genomförande:Inga obligatoriska träffar på campus. Tillgång till egen dator samt möjlighet eller behörighet att få program installerade krävs. Internetanslutning (minst 0,5 Mbps), samt tillgång till headset med mikrofon och webbkamera.
Anmälningskod:LTU-37916
Anmälan öppnar:2025-09-16
Sista ansökningsdag:2025-10-15
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet
Urval:Urvalet grundas på betyg och högskoleprov
Sökinformation:
Erbjuds som fristående kurs.
Kontakt
Arash Källmark
Universitetsadjunkt, Utbildningsledare Datorgrafik för spel och film