Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Det här är en kurs i digital marknadsföring som omfattar både teoretiska och praktiska läraktiviteter. I kursen behandlas marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.
Denna kurs i digital marknadsföring integrerar akademisk vetenskap och branschkunskap för att utveckla studenters kritiska och analytiska förmåga genom en serie moduler som introducerar dem till den senaste forskningen och till industrins praktiska kunskap. Kursen omfattar både strategiska och taktiska aspekter av digital marknadsföring. Studenterna kommer att lära sig nyckelverktyg för varumärkesbyggande aktiviteter och kampanjhantering online genom en rad tekniker och plattformar. Digital marknadsföring är en del av alla digitala sätt som konsumenter interagerar med företag eller organisationer och marknadsföraren arbetar genom ett datadrivet tillvägagångssätt. Kursen täcker detta genom att utforska digital marknadsföring ur ett brett perspektiv inklusive marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.
För programstudenter
LTU-20218
Öppen för sen anmälan!
Strategier för digital marknadsföring
Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt, LuleåNormalDagtid 100%Höst 2024
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20218
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 90 hp inom ämnet företagsekonomi, däri ska följande kurser ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, Kreativ marknadskommunikation (M0035N) 15 hp och Konsumentbeteende (M0036N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20218
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 90 hp inom ämnet företagsekonomi, däri ska följande kurser ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, Kreativ marknadskommunikation (M0035N) 15 hp och Konsumentbeteende (M0036N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Enstaka fristående platser finns. Kursen ingår i ett program.
Det här är en kurs i digital marknadsföring som omfattar både teoretiska och praktiska läraktiviteter. I kursen behandlas marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.
Denna kurs i digital marknadsföring integrerar akademisk vetenskap och branschkunskap för att utveckla studenters kritiska och analytiska förmåga genom en serie moduler som introducerar dem till den senaste forskningen och till industrins praktiska kunskap. Kursen omfattar både strategiska och taktiska aspekter av digital marknadsföring. Studenterna kommer att lära sig nyckelverktyg för varumärkesbyggande aktiviteter och kampanjhantering online genom en rad tekniker och plattformar. Digital marknadsföring är en del av alla digitala sätt som konsumenter interagerar med företag eller organisationer och marknadsföraren arbetar genom ett datadrivet tillvägagångssätt. Kursen täcker detta genom att utforska digital marknadsföring ur ett brett perspektiv inklusive marknadsföring via sökmotorer, webbplatsoptimering, marknadsföring i sociala medier, e-postmarknadsföring och digital analys.
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20218
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 90 hp inom ämnet företagsekonomi, däri ska följande kurser ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, Kreativ marknadskommunikation (M0035N) 15 hp och Konsumentbeteende (M0036N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20218
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 90 hp inom ämnet företagsekonomi, däri ska följande kurser ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, Kreativ marknadskommunikation (M0035N) 15 hp och Konsumentbeteende (M0036N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper.
Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Enstaka fristående platser finns. Kursen ingår i ett program.