KURSPLAN Animation 15 Högskolepoäng Animation Grundnivå, W0009F Version Höst 2012 Lp 1 - Vår 2016 Lp 4Höst 2016 Lp 1 - Höst 2017 Lp 2 Kursplan gäller: Höst 2016 Lp 1 - Höst 2017 Lp 2Vald version visar för vilken termin och läsperiod som denna kursplanen gäller för. Senaste version visas först. Utbildningsnivå Grundnivå Fördjupningskod G1N Betygskala U G# Ämne Medieproduktion Ämnesgrupp (SCB) Medieproduktion BehörighetGrundläggande behörighetUrvalUrvalet grundas på betyg och högskoleprovMål/Förväntat studieresultat Studenten ska kunna på egen hand planera och genomföra ett kortfilmsuppdrag från idé till färdig 3D animerad kortfilm. Studenten ska kunna ha god förståelse för kraven på produktionmiljö, metoder och verktyg. Studenten ska kunna redogöra för animationsprinciper. Studenten ska självständigt kunna analysera och genomföra animationer med hög kvalitet vad gäller rörelser. Kursinnehåll Animationspriciper Grundläggande rigging och setup för animation Motion Capture Preproduktion: Synopsis Storyboard Design Previz Projektplanering Produktion Leverans Genomförande Teoretiska föreläsningar, litteraturstudier, laborationer och självstudier, samt praktiskt arbete både individuell och i grupp. Examination Sker fortlöpande med obligatoriska praktiska övningar i labsal samt godkända inlämningar enligt tidsplan. I examinationen ingår även redovisningar, skriftliga och praktiska kunskapsprov. ExaminatorArash VahdatLitteratur. Gäller från Höst 2016 Lp 1 (Kan ändras fram till 10 veckor innan studiestart)How to Cheat in Maya 2014: Tools and Techniques for Character Animation, ISBN-13: 978-0240816982 samt utdelat material. Sök böcker på biblioteket » KursgivareInstitutionen för konst, kommunikation och lärandeProv ProvnrTypHpBetyg 0001Animationsövningar3.0U G# 0002Motioncapturövningar2.0U G# 0003Kunskapsprov2.5U G# 0004Leveranser4.5U G# 0005Presentation3.0U G# Kursplanen fastställdav Institutionen för konst, kommunikation och lärande 2012-03-13Revideradav Patrik Häggqvist, huvudansvarig utbildningsledare vid Institutionen för konst, kommunikation och lärande 2016-06-16