
Amir Garmabaki
Biträdande professor
Forskningsämne: Drift och underhållsteknik
Avdelning: Drift, underhåll och akustik
Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser
-
Luleå, T2051
Om mig
Kort information
Amir Garmabakis huvudsakliga vetenskapliga intressen kretsar kring optimering och statistiska dataanalysaspekter av tillförlitlighet, tillgänglighet, underhållsbarhet och säkerhet, underhållsmodellering, återstående livslängdsberäkning, mjukvarusäkerhetsbedömning (multi-upgradation-teknik) och klimatförändringar. De senaste åren har forskningsfokus varit på utvecklingen av datadrivet tillvägagångssätt för hantering av prognoshälsa genom integrering av klimatpåverkan syftar till val av rätt anpassningsstrategi. Forskningsintresset under doktorsexamen studier involverade tillförlitlighet utvärdering av multi-uppgradering programvara och marknadsföringshantering & successiv generation av teknik. Amir har också varit involverad i forskningsprojekt relaterade till tillståndsbedömning och hälsa för linjära tillgångar och deras inbördes samband med andra tillgångar inom infrastrukturen.
Projects: Active(5) Completed (15)
CirculaRail “Closing the Loop: Enhancing Railway Assets Circularity through Sustainable Lifecycle Management (CirculaRail)”, Project budget is 4.6 Msek Vinnova 2024-2027. |
NRPCES-EU - Eureka-Sustainability, Project budget is 16.0 Msek granted by Eureka and Vinnova. 2023-2026. |
AdaptRail 3.5 Msek granted by Formas 2023-2026 |
Rail4Earth EU SNCF, ALSTOM, Adif, DB, etc. 2022-2026 |
AdaptUrbanRail “Adapting Urban Rail Infrastructure to Climate Change”, Budget is 4.7 Msek Granted by Vinnova, 2021-2024. |
CliMaint "Adapting Urban Rail Infrastructure to Climate Change” Budget is 4.6 Msek Granted by Vinnova, 2020-2023. |
CliMaint2Innovate “Climate resilient railway infrastructure: A System Innovation Approach”, Budget was 1.0 Msek Granted by Vinnova. 2022-2023. |
CRRI-“Climate-Resilient Railway Infrastructure” Cars triggers, 672 Tsek CALTI-“Climate adaptation for Land Transport Infrastructure”, Kempe 1.4 Msek. CARI-“Climate Adaptation for Railway Infrastructure”, Kempe 1.3 Msek. |