Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Kursen riktar sig till dig som önskar utveckla kunskap och kommunikativa färdigheter kopplat till handledarrollen i verksamhetsförlagd utbildning vid högre utbildning.
Kursen syftar till att studenten efter kursen ska kunna:
Beskriva och reflektera över pedagogiska ansatser och dess inverkan på handledningssituationen. Kritiskt reflektera över etiskt utmanande situationer vid handledning. Beskriva och reflektera över reflektionens och övriga kommunikativa färdigheters betydelse för studentens lärande samt för rollen som handledare. Utifrån egen identifierad pedagogisk grundsyn, kommunikativa färdigheter och faktiska förutsättningar reflektera över den egna rollen som handledare och dess utvecklingsmöjligheter. Kursen genomförs med distansmetodik, i valbara studiegrupper och med obligatoriska lärarledda träffar dagtid.
Anmälan till fristående kurs
LTU-23776
Öppen för sen anmälan!
Handledning vid verksamhetsförlagd utbildning - hälsa, vård och rehabilitering
Period 2 - 3, v. 45 2025 - v. 12 2026, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansDagtid 25%Höst 2025
Period:Period 2 - 3, v. 45 2025 - v. 12 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Svenska
Träffar på studieort:Obligatoriska: 0
Genomförande:Kursen är ortsoberoende, helt digital och genomförs i valbara studiegrupper. Studiegruppen genomför obligatoriska studieuppgifter på valfria tider. 4 obligatoriska träffar á 4 lektioner med undervisande lärare dagtid. Resurstid med kursansvarig erbjuds.
Anmälningskod:LTU-23776
Sista ansökningsdag:2025-04-15
Förkunskapskrav:examen från minst 3-årig universitets- eller högskoleutbildning inom hälsa, vård och rehabilitering
Kursen riktar sig till dig som önskar utveckla kunskap och kommunikativa färdigheter kopplat till handledarrollen i verksamhetsförlagd utbildning vid högre utbildning.
Kursen syftar till att studenten efter kursen ska kunna:
Beskriva och reflektera över pedagogiska ansatser och dess inverkan på handledningssituationen. Kritiskt reflektera över etiskt utmanande situationer vid handledning. Beskriva och reflektera över reflektionens och övriga kommunikativa färdigheters betydelse för studentens lärande samt för rollen som handledare. Utifrån egen identifierad pedagogisk grundsyn, kommunikativa färdigheter och faktiska förutsättningar reflektera över den egna rollen som handledare och dess utvecklingsmöjligheter. Kursen genomförs med distansmetodik, i valbara studiegrupper och med obligatoriska lärarledda träffar dagtid.
Period:Period 2 - 3, v. 45 2025 - v. 12 2026, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Dagtid 25%
Språk:Svenska
Träffar på studieort:Obligatoriska: 0
Genomförande:Kursen är ortsoberoende, helt digital och genomförs i valbara studiegrupper. Studiegruppen genomför obligatoriska studieuppgifter på valfria tider. 4 obligatoriska träffar á 4 lektioner med undervisande lärare dagtid. Resurstid med kursansvarig erbjuds.
Anmälningskod:LTU-23776
Sista ansökningsdag:2025-04-15
Förkunskapskrav:examen från minst 3-årig universitets- eller högskoleutbildning inom hälsa, vård och rehabilitering