Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Kursens mål är att studenterna skall:
- Ha kunskap om begrepp och metoder inom kundfokuserad produktutveckling, från identifiering av kundbehov, analys och transformerng till produktkrav, till mätning av uppnådd kundtillfredsställelse.
- Ha förmåga att kritiskt granska och utvärdera observationsmaterial (t.ex. från kundundersökningar) i syfte att identifiera medvetna och omedvetna kundbehov.
- Ha förmåga att planera och utvärdera försök i samband med kundundersökningar.
- Ha förmåga att tillämpa statistiska metoder vid kundfokuserad produktutveckling
Kursens mål är att studenterna skall:
- Ha kunskap om begrepp och metoder inom kundfokuserad produktutveckling, från identifiering av kundbehov, analys och transformerng till produktkrav, till mätning av uppnådd kundtillfredsställelse.
- Ha förmåga att kritiskt granska och utvärdera observationsmaterial (t.ex. från kundundersökningar) i syfte att identifiera medvetna och omedvetna kundbehov.
- Ha förmåga att planera och utvärdera försök i samband med kundundersökningar.
- Ha förmåga att tillämpa statistiska metoder vid kundfokuserad produktutveckling