Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
7,5 högskolepoäng, fortsättningskurs på avancerad nivå, M7035N
Höst 2024
Stängd
Kursen behandlar marknadsinformationens roll i företag och hur marknadsundersökningar kan användas vid affärsbeslut. Hela processen från formulering av affärsproblemet till kommunikation av undersökningsresultaten studeras och övas.
För programstudenter
LTU-20225
Stängd
Marknadsundersökningar för affärsbeslut
Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2024
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20225
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav följande kurser måste ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp och Vetenskapsteori, metod och etik (G0012N) 15 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.
Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2024
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20225
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav följande kurser måste ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp och Vetenskapsteori, metod och etik (G0012N) 15 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Enstaka fristående platser finns. Kursen ingår i ett program.
7,5 högskolepoäng, fortsättningskurs på avancerad nivå, M7035N
Höst 2024
Stängd
Kursen behandlar marknadsinformationens roll i företag och hur marknadsundersökningar kan användas vid affärsbeslut. Hela processen från formulering av affärsproblemet till kommunikation av undersökningsresultaten studeras och övas.
Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2024
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20225
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav följande kurser måste ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp och Vetenskapsteori, metod och etik (G0012N) 15 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.
Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2024
Period:Period 2 - 2, v. 45 2024 - v. 3 2025, schemamodul 4+5
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-20225
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav följande kurser måste ingå: Marknadsföring (M0004N eller M0015N) 7,5 hp och Vetenskapsteori, metod och etik (G0012N) 15 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Enstaka fristående platser finns. Kursen ingår i ett program.