Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Programmering av datorspelsfysik och grundläggande forskningsmetodik
Period 2 - 2, v. 45 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt, SkellefteåNormalDagtid 100%Höst 2025
Period:Period 2 - 2, v. 45 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt
Studieort:Skellefteå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-27752
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet samt följande angivna krav:
15 hp Matematik, ex:
M0038M Matematik I - Differentialkalkyl, 7.5 hp
M0043M Matematik II - Integralkalkyl och linjär algebra, 7.5 hp
M0052M Differentialekvationer och transformteori, 7.5 hp
Minst 30 hp i programmering, med erfarenhet i programmering för spel, ex.:
D0037D Objektorienterad programmering, 7.5 hp
D0041D Datastrukturer och algoritmer, 7.5 hp
S0011E Datorspelsmotorers arkitektur, 15 hp
S0012E Datorspel i ett systemperspektiv, 15 hp
Programmering av datorspelsfysik och grundläggande forskningsmetodik
Period 2 - 2, v. 45 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt, SkellefteåNormalDagtid 100%Höst 2025
Period:Period 2 - 2, v. 45 2025 - v. 3 2026, ej modulsatt
Studieort:Skellefteå
Studieform:Dagtid 100%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-27752
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet samt följande angivna krav:
15 hp Matematik, ex:
M0038M Matematik I - Differentialkalkyl, 7.5 hp
M0043M Matematik II - Integralkalkyl och linjär algebra, 7.5 hp
M0052M Differentialekvationer och transformteori, 7.5 hp
Minst 30 hp i programmering, med erfarenhet i programmering för spel, ex.:
D0037D Objektorienterad programmering, 7.5 hp
D0041D Datastrukturer och algoritmer, 7.5 hp
S0011E Datorspelsmotorers arkitektur, 15 hp
S0012E Datorspel i ett systemperspektiv, 15 hp