Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Kursen Introduktion till datorspelsskapande syftar till att ge en översikt av yrkesroller och arbetsprocesser/production pipeline inom spelindustrin. grundläggande scripting/ visual scripting samt game/level design och content creation för spel.
Att skapa spel är en avancerad process som innehåller tekniska och konstnärliga moment. Vanligtvis jobbar stora grupper med olika kompetenser och färdigheter under en längre period. Kursen berör alla moment som ingår och ger dig en övergripande bild. Kursen vänder sig till dig som vill lära dig producera och testa egna spelprototyp, eller eller om du har ambitioner att utbilda dig inom området.
För att kunna tillgodogöra sig kursen bör man ha datorvana och tidigare erfarenhet/kunskaper i 3D grafik. Kursen är 100% webbaserad och ges på kvartsfart under vårtermin.
Anmälan till fristående kurs
LTU-37120
Stängd
Introduktion till datorspelsskapande
Period 3 - 4, v. 4 2025 - v. 23 2025, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansBlandad undervisningstid 25%Vår 2025
Period:Period 3 - 4, v. 4 2025 - v. 23 2025, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Blandad undervisningstid 25%
Språk:Engelska
Genomförande:Kursen ges helt över internet och du läser kursen delvis i eget tempo. Dock finns det fasta tider för inlämningsuppgifterna. Undervisningen sker i form av webbaserade lektioner, litteraturstudier, diskussioner, praktiskt arbete och inlämningsuppgifter.
Anmälningskod:LTU-37120
Sista ansökningsdag:2024-10-15
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet +
Engelska 6.
Kursen Introduktion till datorspelsskapande syftar till att ge en översikt av yrkesroller och arbetsprocesser/production pipeline inom spelindustrin. grundläggande scripting/ visual scripting samt game/level design och content creation för spel.
Att skapa spel är en avancerad process som innehåller tekniska och konstnärliga moment. Vanligtvis jobbar stora grupper med olika kompetenser och färdigheter under en längre period. Kursen berör alla moment som ingår och ger dig en övergripande bild. Kursen vänder sig till dig som vill lära dig producera och testa egna spelprototyp, eller eller om du har ambitioner att utbilda dig inom området.
För att kunna tillgodogöra sig kursen bör man ha datorvana och tidigare erfarenhet/kunskaper i 3D grafik. Kursen är 100% webbaserad och ges på kvartsfart under vårtermin.
Period 3 - 4, v. 4 2025 - v. 23 2025, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansBlandad undervisningstid 25%Vår 2025
Period:Period 3 - 4, v. 4 2025 - v. 23 2025, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Blandad undervisningstid 25%
Språk:Engelska
Genomförande:Kursen ges helt över internet och du läser kursen delvis i eget tempo. Dock finns det fasta tider för inlämningsuppgifterna. Undervisningen sker i form av webbaserade lektioner, litteraturstudier, diskussioner, praktiskt arbete och inlämningsuppgifter.
Anmälningskod:LTU-37120
Sista ansökningsdag:2024-10-15
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet +
Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på betyg och högskoleprov
Sökinformation:
Erbjuds som fristående kurs.
Kontakt
Arash Källmark
Universitetsadjunkt, Utbildningsledare Datorgrafik för spel och film