Möt Maurico Redondo, en senior 3D-artist.
Hej,
Mitt namn är Mauricio Redondo och jag är en senior 3D-artist. I skrivande stund är jag för närvarande anställd på Arrowhead Game Studios där jag har varit de senaste 6 åren.
Några av de nyare och mångskiftande uppgifterna jag har varit ansvarig för har varit att skapa grundläggande förstörbara 3d-speltillgångar, allt från mindre rekvisita till mer avancerade storskaliga hjältetillgångar, miljökonst, sätta upp dynamiska solsystem, belysning och skapa unika himmelsträckor och atmosfärer. Dessutom har jag också arbetat med kodare för att hjälpa till att förbättra pipelines för konst/teknik, verktyg och arbetsflöden, samt arbeta nära tillsammans med andra discipliner om olika funktioner för vår oanmälda AAA-titel.
När jag växte upp har jag alltid älskat att spela tv-spel med vänner och under grundskolan började jag modifiera olika spel bara för skojs skull, vilket fick mig att tänka att det här verkligen var vad jag ville göra för att leva på grund av hur mycket glädje jag fann i det. Så jag började med att studera på Mediagymnasiet i 3 år, specialisera mig på 3D-konst, göra spel med några vänner på fritiden och tävla i den årliga Swedish Game Awards-tävlingen varje år. Jag fortsatte sedan mina studier på LTU där jag tillbringade ytterligare 3 år med att studera och förbättra mitt hantverk, bredda min kompetens och få en bredare förståelse för de tekniska aspekterna av att arbeta med 3D.
Det bästa rådet jag kan ge dig när det kommer till konst är att verkligen ansöka om dina studier och konstnärliga förbättringar. Se det inte som att bara försöka förbättra dina tekniska färdigheter, utan också din mentala skicklighet att se, förstå och utvärdera konst.
Uppdaterad:
Sidansvarig: Studentrekryteringen