Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
7,5 högskolepoäng, fortsättningskurs på grundnivå, P0065P
Höst 2024
Stängd
Vill du fördjupa din kunskap om, och dina förmågor att, samtala med barn om filosofiska frågor? Vill du studera metoder för att utvärdera och utveckla ditt samtalsledarskap?
Denna kurs bygger vidare på kursen Filosofiska samtal med barn, F0016P . Fokus i denna kurs ligger på att praktisera filosofiska samtal och att vidareutveckla sitt samtalsledarskap. Kursen behandlar ingående några olika metoder och undersökningsverktyg för att studera, utvärdera och utveckla samtalsledarskap, för att förbättra sitt eget samtalsledarskap, handleda andra pedagoger eller samtalsledare samt bedriva forskning om samtal. Teori och empirisk forskning inom fältet studeras. En viktig del av kursen är att deltagarna tränar på att både leda och delta i filosofiska samtal samt tillämpa verktyg och metoder för att systematiskt värdera och utveckla dessa samtal.
Anmälan till fristående kurs
LTU-14066
Stängd
Filosofiska samtal med barn II
Period 1 - 2, v. 36 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt, OrtsoberoendeDistansBlandad undervisningstid 25%Höst 2024
Period:Period 1 - 2, v. 36 2024 - v. 3 2025, ej modulsatt
Studieort:Ortsoberoende
Studieform:Blandad undervisningstid 25%
Språk:Svenska
Träffar på studieort:Obligatoriska: 3
Genomförande:Inga obligatoriska träffar på campus. Däremot förekommer obligatoriska träffar online.
Anmälningskod:LTU-14066
Sista ansökningsdag:2024-04-15
Förkunskapskrav:Grundläggande behörighet samt F0016P (7,5 hp) eller motsvarande.
7,5 högskolepoäng, fortsättningskurs på grundnivå, P0065P
Höst 2024
Stängd
Vill du fördjupa din kunskap om, och dina förmågor att, samtala med barn om filosofiska frågor? Vill du studera metoder för att utvärdera och utveckla ditt samtalsledarskap?
Denna kurs bygger vidare på kursen Filosofiska samtal med barn, F0016P . Fokus i denna kurs ligger på att praktisera filosofiska samtal och att vidareutveckla sitt samtalsledarskap. Kursen behandlar ingående några olika metoder och undersökningsverktyg för att studera, utvärdera och utveckla samtalsledarskap, för att förbättra sitt eget samtalsledarskap, handleda andra pedagoger eller samtalsledare samt bedriva forskning om samtal. Teori och empirisk forskning inom fältet studeras. En viktig del av kursen är att deltagarna tränar på att både leda och delta i filosofiska samtal samt tillämpa verktyg och metoder för att systematiskt värdera och utveckla dessa samtal.