Arkiv och registratur
Arkiv och registratur har som sin främsta uppgift att ansvara för arkiv- och diarieföring, samt ge stöd till informations- och dokumenthanteringsfrågor inom Luleå tekniska universitet.
Utlämning av allmän handling
Arkiv och registratur har till uppgift att tillgodose allmänhetens rätt att ta del av allmänna handlingar. Begäran om att få ta del av en allmän handling skickas till registrator@ltu.se. Det går också att ringa till registrator, se telefontider nedan.
Telefontid
Vardagar mellan 10.00-12.00
Telefonnummer: 0920-49 33 69
Avgifter
Universitetet följer avgiftsförordningen vilket betyder att utlämning av allmän handling upp till 9 sidor är gratis. Allmän handling som inte innehåller personuppgifter kan skickas digitalt.
Om beställningen överstiger 9 sidor tas en avgift ut. Det betyder att den 10:e sidan i beställning får en avgift om 50 kr och därefter 2 kronor per sida. Betalning sker via swish till nummer 1234415428 eller via faktura.
Handlingar till registrator lämnas i brevlådan vid Service Point, entré B10. Handlingar kan också skickas med post eller e-post.
Postadress
Registrator
Luleå tekniska universitet
971 87 Luleå
Uppdaterad:
Sidansvarig: Kommunikation och varumärke