Vi använder kakor, cookies, för att ge dig en förbättrad upplevelse, sammanställa statistik och för att viss nödvändig funktionalitet ska fungera på webbplatsen.
Kursen behandlar grundläggande teorier och begrepp inom varumärkesområdet samt strategier för hur företag kan utveckla och hantera globala varumärken.
För programstudenter
LTU-10100
Anmälan öppnar 2025-03-17
Strategisk varumärkesutveckling: ett globalt perspektiv
Period 1 - 1, v. 36 2025 - v. 44 2025, ej modulsatt, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2025
Period:Period 1 - 1, v. 36 2025 - v. 44 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-10100
Anmälan öppnar:2025-03-17
Sista ansökningsdag:2025-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 60 hp i företagsekonomi, däri ska följande kurs ingå: Marknadsföring, grundkurs (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.
Strategisk varumärkesutveckling: ett globalt perspektiv
Period 1 - 1, v. 36 2025 - v. 44 2025, ej modulsatt, LuleåNormalDagtid 50%Höst 2025
Period:Period 1 - 1, v. 36 2025 - v. 44 2025, ej modulsatt
Studieort:Luleå
Studieform:Dagtid 50%
Språk:Engelska
Anmälningskod:LTU-10100
Anmälan öppnar:2025-03-17
Sista ansökningsdag:2025-04-15
Förkunskapskrav:Minst 120 hp avklarade kurser med minst godkänt resultat, varav minst 60 hp i företagsekonomi, däri ska följande kurs ingå: Marknadsföring, grundkurs (M0004N eller M0015N) 7,5 hp, eller motsvarande kunskaper. Goda kunskaper i engelska, motsvarande Engelska 6.
Urval:Urvalet grundas på 30-285 högskolepoäng
Sökinformation:
Kursen kan sökas som valfri kurs av programstudent vid LTU.