Forskningsprojekt inom industriell marknadsföring
Avslutade projekt
-
VoxDuell
Karaoke i mobilen? Ja, inom VoxDuell-projektet, som genomfördes 2009-2010, utvecklades en prototyp a...
-
MeMo
I projektet MeMo, som pågick 2008-2010, studerades affärsmodeller för mobila tjänster. En meta-affär...
-
Kundfokus för ökad användning av offentliga e-tjänster
Hur kan kommuner och myndigheter öka användningen av sina e-tjänster? I detta projekt, som pågick 20...
-
EKO – Effektiv kommunikation vid kris
Hur ska kommunen nå så många som möjligt, så fort som möjligt, om kranvattnet blir odrickbart? Målet...
-
DIGIVÄX - Digitala strategier för tillväxt i besöksnäringen
Hur kan besöksnäringen i Norrbotten arbeta med digitala kanaler för att informera, kommunicera och i...
-
Morgondagens turist – Hur ska besöksnäringen bemöta e-generationen?
Den teknikvana e-generationen är redan här – men dessa unga människor utgör också framtidens turiste...
-
Kundens kanal(k)val – Hur ska handeln möta kundbehov i digitala kanaler?
Den ökande e-handeln och kunders förändrade beteenden innebär många olika utmaningar för handelsföre...
-
Attraktiva varumärken i besöksnäringen – från image till position
En väsentlig del i arbetet med att attrahera fler besökare till svenska destinationer är varumärket....
-
Attraktiva arbetsgivare: Employer branding i handels- och besöksnäring
Att hitta, utveckla och upprätthålla rätt kompetens blir allt viktigare för företag. I projektet "At...
-
Morgondagens gröna turist: De unga generationernas perspektiv på hållbart resande
Turismen i Sverige har goda möjligheter att fortsätta växa, men möter stora utmaningar förknippade m...
-
Kompetent, kunnig och stolt: Lärande som varumärkeslöfte i besöksnäringen
Kompetensförsörjning och kompetensutveckling är en nyckelfråga för besöksnäringen. Genom att erbjuda...
-
Datacenter Innovation Region – Tillväxt och Export
Forskare från industriell marknadsföring deltar i projektet som pågår till 2023 och drivs av Centru...
-
Krisdriven innovation: Från reaktiva åtgärder till nya hållbara turismtjänster i pandemins spår
Corona-pandemin innebar svåra konsekvenser för besöksnäringen, men förde också med sig en möjlighet ...